• Home
  • Kindcentrum
    • Onze visie
    • Daltononderwijs
    • Kanjerschool
    • Begaafdheidsprofielschool
    • Kinderopvang
    • Ons team
    • Leerlingenraad
  • Info
    • Schoolgids
    • Elk talent telt
    • Onderwijs aan begaafde kinderen
    • Engels in alle groepen
    • Kunst & cultuur educatie
    • Verlof
    • Communicatielijnen
    • Documenten
  • Ouders
    • Ouderbetrokkenheid
    • Ouderraad
    • Medezeggenschapsraad
    • Social schools
  • Actueel
    • nieuws
    • Vakantierooster
    • Gymtijden
    • Schooltijden
    • Parkeerbeleid
  • Contact
  • BMS
    • Over de BMS
    • Passend Onderwijs
    • Privacy

Onze visie

ONS ONDERWIJS

Wij zijn een katholieke daltonschool die uit wil gaan van een brede ontwikkeling waarbij persoonsvorming en sociale waarden van groot belang zijn. Leidraad zijn de dalton-kernwaarden: verantwoordelijkheid (vrijheid), zelfstandigheid, samenwerken, reflectie en effectiviteit (doelmatigheid). Als we spreken over een brede ontwikkeling hoort daar voor ons: onderwijs aan meer- en hoogbegaafde kinderen, VVTO (vroeg vreemde talenonderwijs) Engels (vanaf groep 1) en kunst en cultuuronderwijs bij.

Worden wie je bent

Is voor ons een belangrijk item. Elk kind heeft zijn eigen potentie, zijn eigen talenten, zijn eigen ontwikkelingsbehoeften. Wij willen het kind ZIEN in zijn volle omvang. We willen het kind zien stralen. Kernwoorden daarbij zijn:

  • Een kind is van nature nieuwsgierig. Wil leren. Wij begeleiden het daarbij om zich zelf te leren kennen met interesses en talenten.
  • Persoonlijke ontwikkeling en persoonsvorming leiden tot een positief zelfbeeld maar ook tot zelfreflectie, verantwoordelijkheid, eigenaarschap. Creativiteit en zelfontplooiing liggen ten grondslag aan de persoonlijke ontwikkeling. Het zich veilig voelen is een voorwaarde.
  • Kennis en vaardigheden opdoen ligt breder dan alleen op het gebied van de cognitieve vaardigheden. We willen de kinderen voorbereiden op de toekomst, we willen dat zij zichzelf en de wereld leren kennen. Ontdekkend en onderzoekend leren speelt daarbij een rol, maar ook inzichten in bijv. gesloten versus open mindset. De 21st century skills, sluiten hierbij aan.
  • Samen is een cruciaal woord: we zorgen voor elkaar en onze omgeving door een leefgemeenschap te zijn die er voor elkaar is in blijde maar ook in verdrietige omstandigheden.

 

Contact

Markerstraat 9
8531 KM Lemmer
0514 - 560 563
info@daltonlemmer.nl

BMS, onderwijs met kleur!
  • Privacy statement

    De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) vraagt meer verantwoordelijkheden om persoonsgegevens goed te beschermen.

    Op onze school wordt zorgvuldig omgegaan met de privacy van leerlingen. De school heeft leerlinggegevens nodig om goed onderwijs te kunnen geven en te begeleiden. Ook worden de gegevens opgeslagen voor de goede administratieve organisatie van de school. De meeste leerlinggegevens komen van ouders (zoals bij de inschrijving op school), maar ook leraren en ondersteunend personeel leggen gegevens vast over de leerlingen (bijvoorbeeld cijfers en vorderingen). Soms worden er bijzondere persoonsgegevens geregistreerd als dat nodig is voor de juiste begeleiding van een leerling.

    Hoe wij dit geregeld hebben en wat uw rechten als ouders zijn, staat beschreven in de volgende documenten:

    • Privacyregelement
    • Privacyverklaring
    • Rechten van betrokkenen
    • Beveiligingsincident melden - BMS-Onderwijs (yoursafetynet.com)
    • Gedragscode leerlingen
    • Reglement internet en sociale media op school
    • Responsible Disclosure
    •  Reglement cameratoezicht


    Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de directeur. Verder is er, om toezicht te houden op de naleving van de privacy, voor de hele BMS een functionaris Privacy & Gegevensbescherming aangesteld. Bij hem kunt u te recht met algemene vragen of klachten ten aanzien van de privacy. Daarnaast kunt u hiervoor terecht bij de autoriteitpersoonsgegevens.

    Kijk voor meer informatie over de BMS op de website www.bms-onderwijs.nl.

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Modal title